飛行機・ヘリコプター パイロットライセンス、アメリカ・フィリピン・中国 航空留学/ファーイーストアビエーション
TEL 03-6868-6963   
▼ トップ / TOP コース紹介 / COURSE ▼ 航空情報 / INFORMATION ▼ トピックス/ TOPICS ▼ よくある質問/ FAQ 資料請求/ REQUEST FORM お問合せ/ CONTACT
 トップコース紹介アメリカ・パイロットライセンス>FAA学科試験

 FAA学科試験問題


 FAA自家用操縦士の学科試験(FAA Knowledge Test)はコンピューターにより行われます。全部で60問出題され、合格ラインは70%です。制限時間は2時間30分となっています。試験問題集を4〜5回繰り返し解けば、合格レベルに達すると思います。
参考までに学科試験の一例を記載します。
学科試験問題(一例)
Which basic flight maneuver increases the load factor on an airplane as compared to straight-and-level flight?

A. Climbs.
B Turns.
C  Stalls.
 
The term 'angle of attack' is defined as the angle

A  between the wing chord line and the relative wind.
B  between the airplane's climb angle and the horizon.
C  formed by the longitudinal axis of the airplane and the chord line of the wing.
 
The four forces acting on an airplane in flight are

A  lift, weight, thrust, and drag.
B  lift, weight, gravity, and thrust.
C  lift, gravity, power, and friction.
 
The numbers 9 and 27 on a runway indicate that the runway is oriented approximately

A  009 and 027 true.
B  090 and 270 true.
C  090 and 270 magnetic.
 
Responsibility for collision avoidance in an alert area rests with

A  the controlling agency.
B  all pilots.
C  Air Traffic Control.
 
After takeoff, which airspeed would the pilot use to gain the most altitude in a given period of time?

A  VY.
B  VX.
C  VA.
 
Large accumulations of carbon monoxide in the human body result in

A  tightness across the forehead.
B  loss of muscular power.
C  an increased sense of well-being.
 
A blue segmented circle on a Sectional Chart depicts which class airspace?

A  Class B.
B  Class C.
C  Class D.
 
Clouds are divided into four families according to their

A  outward shape.
B  height range.
C  composition.
 
Clouds, fog, or dew will always form when

A  water vapor condenses.
B  water vapor is present.
C  relative humidity reaches 100 percent.
 
What conditions are necessary for the formation of thunderstorms?

A  High humidity, lifting force, and unstable conditions.
B  High humidity, high temperature, and cumulus clouds.
C  Lifting force, moist air, and extensive cloud cover.
 
If an altimeter setting is not available before flight, to which altitude should the pilot adjust the altimeter?

A  The elevation of the nearest airport corrected to mean sea level.
B  The elevation of the departure area.
C  Pressure altitude corrected for nonstandard temperature.
 

如何でしたでしょうか。
こんなの簡単!という方は自力で受験することはできるでしょう。また、全くわからないという方は渡米前に座学(GROUND SCHOOL)を受講されると良いでしょう。
実際、多くの方が「例え英語が読めたとしても内容はさっぱり」というのが現状かと思います。それは航空専門用語が多いためで、例えば日本語が出来るからといって医学書や法律、建築、IT関連、気象、物理などの専門図書を自力で読み、理解できるのか?ということと同じだからです。
専門の学問を独学で勉強するのは簡単なことではありません。
この準備を行わずに渡航すれば、米国にて勉強することになりますので、当然ながら滞在期間が長くなり、その結果費用も余計にかかる事になる訳です。
最低でも学科試験対策は終わらせてから渡米することをお勧め致します(分割渡航の方は実地訓練と平行して座学を受講されても問題ないかと思います。







PAGE TOP

 当サイトについて
サイトマップ/SITE MAP プライバシーポリシー/PRIVACY POLICY リンクポリシー/LINK POLICY お問い合せ/CONTACT 採用情報/RECRUIT 会社概要/PROFILE
 Copyright (c) 2015 Far East Aviation,Inc All Rights Reserved.         アメリカ・フィリピン・中国 航空留学/ファーイーストアビエーション